.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احساس تكليف كنم كانديدا مي‌شوم
دبير مجمع تشخصيص مصلحت نظام در نشست دانشجويي در دانشکده نفت اهواز با عنوان «نقش نسل سوم انقلاب در مديريت و آينده کشور» افزود: اگر احساس تکليف کنم در رقابت هاي آينده رياست جمهوري شرکت مي کنم ولي هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده‌ام...

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اهواز گفت: براي نامزدي در دوره دهم انتخابات رياست جمهوري هنوز تصميم نگرفته‌ام.

به گزارش ايرنا، دبير مجمع تشخصيص مصلحت نظام جمعه در نشست دانشجويي در دانشکده نفت اهواز با عنوان «نقش نسل سوم انقلاب در مديريت و آينده کشور» افزود: اگر احساس تکليف کنم در رقابت هاي آينده رياست جمهوري شرکت مي کنم ولي هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده‌ام.
وي توضيح بيشتري در اين ارتباط ارايه نکرد. رضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ايران از نظر نفوذ سياسي، قدرت دفاعي و امنيتي قدرت اول منطقه است و از اين نظر جزو 10 کشور اول دنيا هستيم ولي در قدرت اقتصادي دچار يکسري عقب افتادگي ها هستيم و از قافله پيشرفت جا مانده ايم و حتي نسبت به کشورهاي منطقه قدرت برتر اقتصادي نيستيم.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام که به دعوت دانشجويان دانشکده نفت اهواز در اين دانشکده سخن مي گفت فقدان يک تئوري بومي و جوشيده از بطن ملت و مطابق با شرايط فرهنگي و اجتماعي را دليل اصلي عقب ماندگي ايران از بعد اقتصادي عنوان کرد و نتيجه گرفت تا يک مدل بومي براي اقتصاد تعريف و عملياتي نشود اقتصاد کشور دچار يک تحول اساسي نخواهد شد.

رضايي، تلاش هاي صورت گرفته دولت هاي قبلي و فعلي براي حل مشکلات اقتصادي را يادآور شد و خاطر نشان کرد: تا الگوهايي اقتصادي بومي همچون دو تجربه موفق دفاع مقدس و پيروزي انقلاب اسلامي در ايران اتفاق نيفتد وضع اقتصادي ما خيلي تغيير نخواهد نکرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: همه مدل هاي اقتصادي در ايران پياده شده ولي چون با شرايط فرهنگي و اجتماعي و واقعيت هاي کشور انطباق نداشته موفقيت چنداني نصيب کشور نشده است.

وي گفت: همه کشورهاي توسعه يافته همچون کره جنوبي ، ژاپن ، چين و هندوستان با تئوري هاي بومي اقتصادي و يا تفليقي از مدرنيته غربي به پيشرفت هاي اقتصادي دست يافته اند و کپي برداري از الگوهاي همين کشورها براي ايران بدون درنظر گرفتن فرهنگ و هويت ملي براي رسيدن به توسعه اقتصادي يک تصور نادرست است.

رضايي، کار جمعي و اجتناب از تک روي و تبلور حضور ملي در تئوري اقتصادي را راه حل برون رفت از مشکلات موجود عنوان کرد و اظهارداشت: اجراي دقيق اصل 44 قانون اساسي که در آن بخش خصوصي مورد اهتمام جدي قرار گرفته مي تواند مبناي خوبي براي يک تحول اقتصادي زير بنايي تلقي شود.

وي توجه به هويت فرهنگي ، انگيزه ملي ، مديريت متناسب با توسعه را لازمه پيشرفت کشور عنوان کرد و از اينکه مديريتها درکشور روز به روز ضعيف تر مي شوند انتقاد نمود.

وي تزريق پول به جامعه نه براي توليد و اشتغال را "غيرسازنده" خواند و افزود: تزريق پول بايد به توانمندسازي مردم بينجامد و اگر همين رويه ادامه يابد چيزي عوض نمي شود.

رضايي به سند چشم انداز ايران 1404 که تاکيد مي کند ايران بايد به قدرت اول اقتصادي، فرهنگي، دفاعي و فرهنگي در منطقه تبديل شود اظهار داشت: برخي اين چشم انداز را آرماني، ايده ال و غيرقابل دسترس عنوان مي کنند ولي معتقدم با استعدادها و امکانات خوبي که در کشور وجود دارد و در کنار يک مديريت توانمند و پويا مي توان حتي زودتر از موعد به اهداف سند چشم انداز برسيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.086 seconds.